
Code 95/Transport
Wettelijk kader (KB van 4 mei 2007)
Lid van FEDOC95, federatie van de opleidingscentra voor rijopleidingen Code95.
Doelgroep
Beroepschauffeurs (C, C+E, C1, C1+E)
Alle personen uit de transportwereld die meer willen halen uit hun business door de juiste inzichten en de juiste omgangsvormen te verwerven inzake klantvriendelijkheid, alsook het besef van de impact die klantvriendelijkheid kan hebben op het imago van het bedrijf en van jezelf.
Inhoud
Rol van de chauffeur in het commercieel proces
Hoe draagt de chauffeur bij tot het imago van het bedrijf
Commerciële en financiële gevolgen van geschillen
Persoonlijk actieplan
Attitude in het verkeer
Voorkomen van chauffeur en vrachtwagen
Klantvriendelijkheid
Omgaan met een ontevreden klant
Respect voor procedures en afspraken


Praktisch
Opleiding bestaat uit 7 lesuren en telt mee voor 7 punten in het kader van de nascholing voor vrachtwagenchauffeurs
Max. 15 deelnemers
Locatie: in je bedrijf of in ons opleidingscentrum
Na het volgen van de volledige opleiding ontvangt de cursist via NOA Trainings een nascholingsbewijs van 7 punten van MOW Vlaanderen.
Procedure rijbewijs
Wanneer de vrachtwagenbestuurder 5 attesten van elk 7 punten heeft verzameld bij een erkend opleidingscentrum, kan hij/zij op de gemeente zijn/haar rijbewijs laten valideren voor de vakbekwaamheid (code 95).