
Doelgroep
Zowel leidinggevenden als medewerkers zijn gebaat bij het volgen van deze training.
Doelstelling
Inzicht verschaffen in het belang en de kracht van goede feedback
Het vergemakkelijken van het geven en ontvangen van feedback via een eenvoudig stappenplan
Mensen zich comfortabel laten voelen bij het geven en ontvangen van feedback
Verbinding met mensen creëren
Inhoud
Probleemstelling:
Wat houdt je tegen om feedback te geven?
Waarom is het zo moeilijk?
Communicatie:
Hoe efficiënt communiceren?
Niveaus in communicatie en onderdelen van communicatie
Actief luisteren
Feiten en interpretaties
Feedback:
Positieve feedback en corrigerende feedback
Bijsturen in 4 stappen
Ontvangen van feedback in 5 stappen
Omgaan met weerstand (‘We hebben het hier altijd zo gedaan’ cultuur)
Oefeningen
Praktisch
Locatie: NOA Trainings, Turnhout of in uw bedrijf
Lestijden: 08u30 - 12u30 of in je bedrijf volgens afspraak
Trainers: Ingrid Nys - Carmen Dewilde
